Avslutningen

Bästa och sämsta! Här nedan följer trions individuella uppfattningar om dom högsta topparna och dom djupaste dalarna under vårat tre månader långa reseäventyr i Asien.

Bästa thairätt?
M: Det får bli friterade nudlar med kyckling.
A: Coconut Curry
O: Chicken satay 

Bästa BBQ?
M: Island Dive Club på Koh Tao
A: Koh Cang.
O: Det är svårt att avgöra, men jag får nog säga Koh Chang.

Sämsta maten?
M: Salsa-såsen på Phi Phi, det är fan det äckligaste jag ätit.
A: Hamburgaren på Bangkoks flygplats.
O: En riktigt risig burgare i Ho chi minh.

Godaste ölet?
M: Chang.
A: Beerlao.
O: Det blir nog BeerLao, i tuff konkurens med Chang.

Minst uppskattade dryck?
M: Jim Beam.
A: Jag kan nog inte komma på något jag druckit som har smakat riktigt illa.
O: Vietnamesiskt risbrännvin.

Värsta resan?
M: Båtresan från Chompon till Koh Tao.
A: Båten från Chompon till Koh Tao var riktigt vidrig.
O: Båtresan från Chompon till Koh Tao var en hemsk upplevelse som jag gärna hade skippat.

Bästa resan?
M: Bussresan mellan Kotakinabalu och Sandakan var behaglig.
A: Det får bli resan med buss mellan Kotakinabalu och Sandakan.
O: Ganska lätt, sleeping-bus från Mui ne till Hoi An.

Bästa boende?
M: Det får bli Sping hotel i Hanoi.
A: Spring hotel i Hanoi var perfekt.
O: Sunflower bar på Phi Phi.

Sämsta boende?
M: I Siem reap
A: Vang vieng.
O: Vang vieng.

Bästa stranden?
M: Koh Lipe.
A: Koh Lipe.
O: Koh Lipe.

Bästa djuret vi sett?
M: Svårt val, men sköldpaddan på Turtle Island blir mitt val.
A: Jag måste säga att blacktip reefshark var riktigt häftigt att se.
O: Den är också svår, men en green viper i det vilda slår nog högst.

Sämsta djuret vi sett?
M: Strutsen på djurparken på Borneo.
A: Katt eller hund, lika jobbiga båda två.
O: Den mycket lömska katten vid boendet på Phi Phi.

Bästa landet?
M: Jag ger det till Malaysia.
A: Thailand.
O: Thailand går nog segrande i kamp med Malaysia.

Sämsta landet?
M: Kambodja.
A: Det får bli Kambodja.
O: Tyvärr får det nog bli Kambodja.

Bästa staden?
M: Jag gillade Kuala Lumpur.
A: Antingen Luang prabang eller Hoi An, jag säger Luang prabang.
O: Ho chi minh.

Sämsta staden?
M: Vientiane tyckte jag var värdelös.
A: Jag säger Vientiane.
O: Vientiane, även fast den var hårt dömd på förhand.

Trevligaste folket?
M: Det är väl thailändarna.
A: Jag tycker att thailändarna står som segrare.
O: Thailändarna.

Bästa kvällen?
M: Jag tycker att sista dagen i Vang vieng är den bästa.
A: Jag säger Shinaouk ville.
O: Det får bli den numera legendariska kvällen i Shianouk ville.

Bästa fotografen?
M: Jag såklart!
A: Jag vill hävda att jag själv har tagit finast bilder.
O: Jag är beredd att ge Tapper det.

Största gottegrisen?
M: Anton.
A: Oskar.
O: Alla tre uppskattar det söta, men frågan är om det inte är Tapper här också.

Största sjusovaren?
M: Anton igen.
A: Mattias, lätt.
O: Enkelt. Mattias Hassel är den givna segraren.

Morgonpiggast?
M: Oskar, självklart.
A: Oskar.
O: I den här kategorin står jag som överlägsen segrare.

Bäst koll på ekonomin?
M: Jag får säga mig själv.
A: Mattias Hassel. Dock den enda han har haft koll på.
O: Hassel igen.

Största festprissen?
M: Oskar Lööf.
A: Den får Oskar.
O: Det kan nog vara jag, Tapper är också en kandidat.

Största saknaden under resan?
M: Mammas mat.
A: Spontant ploppar Janne upp i huvudet.
O: Det finns en hel del. Laget, familj och vänner.

Största saknaden från resan efter hemkomst?
M: Solen.
A: Sol och värme.
O: Att veta att det alltid är shorts och t-shirt väder.

Bästa köpet?
M: Min Arsenalväsa.
A: Mina hörlurar, Dr Dre.
O: Vad går väl upp mot en figursydd kostym?

Sämsta köpet?
M: Ett par skjorts som visade sig vara på tok för små.
A: Pistagenötterna som kostade skjortan.
O: Min bok "Snömannen", som tappades bort efter en tredjedels läsning.

Bästa tvätten?
M: På Koh Chang.
A: På Langkawi.
O: På Phi Phi.

Sämsta tvätten?
M: I Sandakan.
A: I Sandakan, bara blött kläderna i varmvatten.
O: I Sandakan på Borneo.

Bästa boken?
M: Det får bli Snabba cash.
A: Jens Lapidus, Snabba cash.
O: Jo Nesbö "Frälsaren".

Bästa kex-sorten?
M: Oreo med chokladfyllning.
A: Oreo orginal.
O: Oreo med jordgubbsfyllning.

Det kära vänner var allt från oss. Tack återigen för att ni läst och kommenterat våra inlägg. Om 15min går taxin mot Bangkoks flygplats. Pussar och kramar från guldtrion som säger hej då och på återseende!

Undertecknad, Oskar Lööf.



Kommentarer
Postat av: Trean

Sista bilden är sjukt epic

2011-04-04 @ 11:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0